top of page
  • Фото автораEugene Mokeiev

Як написати Таємницю для Весен

Оновлено: 17 квіт.

Вітання! В одній з попередніх статей я вже згадував, як створюються детективні історії для Vaesen, а в цій я хочу детально зупинитись на самій структурі модулів (або Таємниць, як вони називаються в цій системі) та речах, які мають бути викладені в кожному з її розділів.


Розглядайте цю статтю як готову інструкцію для створення та підготовки до публікації своїх модулів :)


Концепт

Як і усі модулі, Таємниця в Vaesen починається зі створення концепту.


Подумайте над наступними питаннями:

  • Де буде відбуватись Таємниця? Якщо ваш сетинг — Міфічна Україна, вас може надихнути цей список або ж історії вашого рідного міста.

  • Який Весен (а можливо, декілька?) будуть в центрі конфлікту вашої Таємниці?

  • Якщо у вас декілька Весен, які у них стосунки? Чи є між ними протиріччя?

  • Які конфлікти є між місцевими жителями? Які невирішені проблеми існують в селищі / містечку, що виконує роль вашої локації?


Уважно вивчіть доступну інформацію про Весен які вам подобаються — їх Ритуали, Секрети, зачіпки та історії про них з міфів та легенд. Вони можуть дати вам готову основу для сюжету Таємниці.


Структура Таємниці

Не пишіть лінійних Таємниць — це поганий тон. Під лінійними я маю на увазі Таємниці, де розслідування відбувається так:

Локація A -> Локація B -> Локація C -> Протистояння -> Фінал


Натомість створюйте локації для Таємниць у вигляді відкритого середовища, в межах якого персонажі вільні переміщатись як їм заманеться. Пам'ятайте про правило трьох підказок — якщо персонажі мають прийти до важливого висновку / недоступної зі старту локації, до цього висновку / локації мають вести як мінімум три підказки.


Наступні структури Таємниць є доволі непоганими (ілюстрація з базової книги правил):


Шаблон Таємниці


Зміст вашої Таємниці виглядатиме наступним чином:


  • Пролог

    • Передісторія

    • Конфлікти

    • Запрошення

    • Приготування

    • Подорож

    • Прибуття

    • Зворотний відлік і катастрофа

      • Зворотний відлік

      • Катастрофа

  • Локації

    • Локація А

      • Виклики

      • Підказки

      • НІП

      • [Текст у рамці]

    • Локація Б

      • Виклики

      • Підказки

      • НІП

      • [Текст у рамці]

    • ...

  • Протистояння

  • Підсумок


Попередження про вміст

Не забудьте вказати неприємні та чутливі теми, які підіймаються в вашій Таємниці, щоб майстри могли одразу зорієнтуватися, чи підійде вона їх групі.


Пролог


Передісторія

Тут варто детально викласти передумови подій, які привели до Таємниці. Це передісторії основних персонажів, конфліктів, стан локації на момент прибуття персонажів та спонукальна подія (inciting incident), що приводить до відправки запрошення персонажам. Не шкодуйте літер на цей розділ — прочитавши його, Майстер має бути готовим до проведення модуля!


Конфлікти

Це ядро, на якому будуються історії в Vaesen. У вас має бути принаймні два конфлікти: один глобальний, в якому замішаний ваш Весен, та один локальний. В ідеалі, вони мають бути поєднані між собою, щоб розслідування одного конфлікту виводило персонажів на інший.


Конфлікти не мають бути чорно-білими: найкращі Таємниці містять в собі складні моральні вибори. Придумайте мотивацію для кожної зі сторін конфліктів та ваших Весенів, а також конфліктуючі цілі яких вони хочуть досягти. Для прикладу такого хорошого конфлікту можна почитати Таємницю "The Silver of the Sea".


Корисним буде також зважати на центральні конфлікти, на яких побудований сетинг Весен:

  • цивілізація vs природа

  • старі традиції (віра в міфічних істот) vs нові вірування (християнство)

  • люди vs Весен


В ідеалі, у вашому модулі мають знайти відображення хоча б два з них.


Запрошення

Тут викладається текст листа, що надходить на пошту персонажам. В листі має міститись основна сценарна зачіпка, яка зацікавить персонажів в розслідуванні. Окрім того, має міститися необхідний мінімум інформації, щоб персонажі могли зайнятися дослідженням під час фази підготовки.


Інколи сценарна зачіпка може вести персонажів в хибному напрямі: все ж автор листа не є професійним окультним детективом і ділиться своїми власними здогадками про суть подій.


Приготування

Тут варто описати, яку інформацію персонажі можуть здобути опираючись на лист. Це може бути старовинна легенда про селище, в яке вони поїдуть, або ж якась інформація про їх замовника. Якщо у Товариства (як організації) вже були попередні справи в цьому місці, в бібліотеці можуть бути відповідні записи.


Дайте персонажам достатньо інформації для того, щоб вони знали чим варто зайнятись після прибуття, але недостатньо, щоб зробити основну інтригу Таємниці тривіальною на етапі підготовки.


Подорож

Це наративний розділ, який буде читати майстер для гравців, щоб створити відповідний настрій. У його написанні варто керуватися маршрутами 19-го сторіччя (дуже допоможе мапа потягів для вашого регіону) та описами місцевості, повз яку проїжджають персонажі.


Сюди також можна додати інформацію, яку персонажі можуть дізнатись від місцевих жителів під час зупинок — чутки про локацію, замовника чи сторони конлфікту.


Прибуття

Тут варто надати опис локації модуля і задати правильний настрій: гравці бачать її вперше, а перше враження є дуже важливим. Опишіть локацію, де живе замовник, її атмосферу, як проходить зустріч персонажів із ним, яку додаткову інформацію та зачіпки він може надати у відповідь на уточнюючі питання персонажів.

Зворотний відлік і катастрофа

Цей розділ описує список подій, які ініціює майстер щоб створити напругу і додаткові ускладнення на шляху персонажів.


Загальні рекомендації до зворотного відліку:

  • Події мають не просто відбуватись десь у світі; персонажі гравців мають відчувати їх наслідки або принаймні чути про них.

  • Цей інструмент можна використовувати, щоб управляти групами суперників — вони матимуть власний зворотний відлік і поступово перешкоджатимуть гравцям.


Схема зворотного відліку:

  1. Подія, що відбувається десь на периферії і вселяє тривогу в персонажів, коли її опис доходить до їхніх вух. Або ж це може бути використання Чарів, свідками якого вони стають.

  2. Подія, що безпосередньо зачіпає персонажів і змушує їх реагувати.

  3. Серйозний виклик, який може призвести до Катастрофи у випадку провалу персонажів.


У написанні подій для зворотнього відліку не забувайте що Весен це також горор. Тому персонажі можуть стикатись з моторошними вбивствами, страхітливими Чарами весен та загрозливими ситуаціями, в яких надія здається втраченою.


Локації

Кількість локацій залежатиме від розмаху вашої історії. В камерних Таємницях може бути 3-4 локації, у великих — 5 і більше. Намагайтесь робити локації не схожими одна на одну. В одній з них можуть бути серйозні виклики (лігво Весена, схованка культу), тоді як в іншій персонажі можуть перевести подих і обговорити результати розслідування (бібліотека, церква), а ще одна вражатиме своєю атмосферою і даватиме можливості знайти важливі підказки (покинутий млин, маяк).


Якщо розслідування довге, подбайте про місце де персонажі зможуть переночувати — частіше за все це дім замовника чи місцевий постоялий двір. Дайте персонажам можливість добувати інформацію з книжок — для цього на місці має бути окультна / міфологічна бібліотека. Такі бібліотеки можуть бути в церкві або ж у людей, наділених Зором.


Локація

Тут міститься візуальний опис локації, разом з персонажами яких гравці можуть зустріти. Варто також описати видимі в локації точки інтересу, щоб персонажі гравців могли одразу перейти до розслідування.


Виклики

Список викликів, прив'язаний до локації. Це може бути складність взаємодії з персонажем, перешкоди на шляху здобуття підказок або ж якась небезпека. Часто сюди включають крок зворотного відліку, якщо він прив'язаний до цієї локації для зручності майстра. Детальніше про цікаві виклики та їх типи читайте в попередній статті.


Підказки

Список підказок, які можна здобути в цій локації разом з вказівками щодо необхідних навичок / вимог, необхідних для їх здобуття. Намагайтесь робити підказки різноманітними, наприклад: стара гравюра; сліди на вологій землі; малопомітна деталь в зовнішності людини що видає в ньому Весена; свідчення очевидця злочину.


НІП

Розпочинається блок персонажа з цитати, яка задає його характер.


Після чого йде візуальний опис, мотивація та внутрішній конфлікт персонажа. З передісторією варто бути обережним — якщо вона важлива для загального сюжету та інших НІП, її краще винести в розділ основної Передісторії.


Навички та повну ігрову статистику варто наводити тільки для НІПів, які можуть опинитися в центрі конфлікту з персонажами.


Текст у рамці

Це зноски у Vaesen. Так позначаються листи, уривки з книжок та інші речі які не варто включати в загальний текст опису локації чи протистояння — наприклад, специфічна ігрова механіка, порада майстру чи опис важливого предмета. Текст листа та додаткові внутрішньоігрові тексти варто продублювати в видатках в кінці модуля.


Протистояння

Ця секція виступатиме як натхнення для Майстра. Тут міститься детальний опис зіткнення персонажів з антагоністами Таємниці та найбільш ймовірні ситуації за яких ці зіткнення відбуватимуться. Сюди часто додають багато художніх описів, щоб занурити персонажів в атмосферу і довести напругу в Таємниці до максимуму.


Наслідки

Це короткий розділ, що описує наслідки дій персонажів в разі успіху / часткового успіху розслідування — провал вже описує Катастрофа. Варто описати стан локації за різних варіантів завершення Протистояння та подальші долі основних НІП Таємниці.


Підсумок

Дотримуючись цієї нескладної структури, ви зможете написати свою Таємницю в офіційному форматі, який не соромно буде опублікувати на DriveThruRPG! Бажаю вам успіхів на цьому шляху та з нетерпінням чекаю появи ваших Таємниць :)


Корисні посилання


 

наступного разу: огляд фентезі-гри Legend in the Mist!

 

Автор статті:  Євген Мокеєв


Якщо ви хочете опублікувати власну статтю на сайті, пишіть мені сюди!


159 переглядів0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі

Comments


bottom of page