top of page
  • Фото автораEugene Mokeiev

Створюємо місто для вашого сетингу

Оновлено: 19 бер.


Вітаю! Як часто у вас ставався наступний випадок: ви читаєте опис міста в кампанії або модулі, і розумієте що воно... пусте. Не зрозуміло, в що тут грати і як його презентувати гравцям.


Сьогодні ми дізнаємось, як написати дійсно хороше місто, щоб ним було легко управляти вам, як Майстру та цікаво досліджувати вашим гравцям.


Складові міста

План підготовки нашого міста виглядає наступним чином:


1. Загальна інформація

  • Населення

  • Площа

  • Призначення

  • Уряд

  • Унікальні особливості

  • Коротка історія

  • Культура

  • Визначні події


2. Фракції

3. Конфлікти

4. Райони

  • Точки інтересу

  • Випадкові події


Загальна інформація

Почнемо з основи – вам потрібна базова інформація про місто, бо її точно захочуть дізнатись гравці.


Населення

Населення краще вказувати як загальне число, і відсоткове співвідношення народів, які проживають в місті.


Наприклад:

  • Населення: 320 тисяч

  • 40% люди

  • 24% ельфи

  • 20% дворфи

  • 12% напівельфи

  • 4% інші народи


Це дозволить вам оцінити, кого саме зустрічають персонажі і як часто, зокрема коли ви заздалегідь готуєте НІПів перед грою.

А ще можна кинути к100, використавши цей список як табличку і згенерувати народ НІПа на місці.


Площа

Це загальна метрика, яка дозволить гравцям осягнути масштаб вашого міста. А також допоможе вам зрозуміти, наприклад, скільки гексів займає ваше місто на мапі світу і скільки часу займе подорож з одного кінця міста в інший.


Щоб розрахувати площу гекса, достатньо помножити його ширину на 0.93060 і піднести у квадрат. Наприклад, 10-кілометровий гекс займає площу 86 квадратних кілометрів. Якщо ваше місто знаходиться повністю в ньому, його площа має бути меншою за це значення.


Також можна скористатися цим калькулятором.


Призначення

Яке призначення цього міста в країні?


Список прикладів для натхнення:

  • столиця

  • порт

  • центр промисловості, біля родовищ важливих ресурсів

  • центр торгівлі, на перехресті важливих торгових шляхів

  • культурний центр, сформований навколо академії чи важливої релігійної пам'ятки

  • прикордонне місто-фортеця


Уряд

  • Хто керує вашим містом?

  • Як влаштована вертикаль влади?

  • Як змінюється влада?


В термінах фракцій, уряд може бути як однією фракцією, так і коаліцією, що впливатиме на динаміку всередині вашого міста.


Список форм правління для натхнення.


Унікальні особливості

Те, що виділить ваше місто з десятків інших і запам'ятається персонажам. Дозвольте вашій фантазії розгулятись!


Наприклад:

  • Літаюче місто

  • Підводне місто

  • Місто, яке патрулюють вартові на химерах

  • Місто, частини якого знаходяться у різних вимірах, поєднані між собою порталами


Якщо у вашому світі є магія, подумайте як використовує її місто для своїх потреб. Можливо, це і стане його визначною рисою?


Коротка історія

Тут варто написати кілька (до 5) значних подій з історії міста. Вони знайдуть своє відображення в пам'ятниках, фестивалях і місцевих традиціях.


Питання, що допоможуть:

  • Чому це місто було створено?

  • Які конфлікти воно пережило за своє існування?

  • Чи ставалася в ньому зміна влади?


Культура

Цей розділ допоможуть сформувати наступні питання:

  • Що виділяє жителів цього міста з-поміж інших?

  • Які в місцевих жителів є традиції?

  • Яких богів тут шанують?

  • Як локальні традиції впливають на зовнішній вигляд міста? Наприклад: на вхідні двері вішають дзвіночки, що відлякують мерців.


Визначні події

Це – свята, фестивалі, турніри, вибори та інші активності, що неодмінно зацікавлять ваших гравців і допоможуть оживити місто.


Якщо ви заповнили попередні пункти, з цим не має виникнути проблем – подія може бути присвячена значному для міста божеству або ж бути приуроченою до річниці перемоги в війні.


Фракції

Місто – це по суті міні-сетинг, а серцем кожного сетингу є фракції. На їх конфліктах будуватимуться сюжети, які ви створюватимете разом з гравцями.


При створенні фракції використовуйте такий формат:

  • Очільник. Це може бути одна людина або ж група – наприклад, шляхетна сім'я.

  • Цілі. Можуть бути відкритими та прихованими.

  • Функція яку фракція виконує в місті. Можливо, це одна з політичних партій? Чи впливова сім'я, яка займається будівництвом або фермерським господарством?

  • Ресурси. Резиденція, охоронці, можливості впливу в місті і т.д. Необхідні щоб зрозуміти опозицію, з якою стикнуться гравці якщо виступлять проти неї.

  • Фракції-конкуренти. Фракції, що стоять на її шляху.


Корисно також буде розбити цілі на етапи, і періодично просувати частину фракцій на шляху до їх цілей, активуючи наступний етап. Це допоможе створити відчуття світу, що змінюється.


Гравці також можуть прямо впливати на світ – якщо вони суттєво допомогли якійсь фракції, або ослабили її конкурентів, це також просуне її вперед.


Наприклад: гравці знищили один з важливих притонів кримінального синдикату, що зміцнює позиції міської стражі.


Конфлікти

Конфлікти є дуже важливим елементом міста – це те, що буде допомагати вам з гравцями будувати в ньому історії.


Можливо, дві шляхетні сім'ї борються за вплив? Час від часу спалахують повстання гоблінів, бо вони виконують найгіршу роботу і їм недоплачують? Очільник найбільшої кримінальної організації помер, і тепер претенденти на його місце борються за владу?


Продумайте потенційні гачки для цих конфліктів – як саме гравці можуть про них дізнатися? Як вони проявляються в повсякденному житті і можуть відобразитися в точках інтересу та випадкових подіях?


Райони

Цей розділ допоможуть сформувати наступні питання:

  • Чим райони міста відрізняються один від одного?

  • Хто їх населяє?

  • Чи мають райони якісь унікальні особливості?


Наприклад: бідний район трущоб, вишуканий район багатіїв, портовий район, район-анклав одного з народів, район-привид закинутий через епідемію.


Продумайте 2-3 деталі, що є унікальними для цього району і зробіть на них акцент у своїх описах та випадкових подіях.


Точки інтересу

Кожен район має хоча б 2-3 точки інтересу.


Це можуть бути визначні пам'ятки, таверни, храми, магазини – місця, які скоріш за все відвідають гравці. Якщо ви не пишете місто для свого сетингу / модуля, а проводите кампанію, ви напевне вже знаєте що вони захочуть побачити. Так, клірик точно відвідає храм свого бога, варвар – бійцівський клуб, бард – виступить в таверні і т.д.


Зачіпки для пригод

В кожній точці інтересу має бути зачіпка для потенційної пригоди. Це може бути як побічний квест, так і зачіпка що стосується центрального сюжету про боротьбу фракцій міста, в який затягуються персонажі.


Наприклад: на арені для гладіаторських боїв можна отримати запрошення на наступні змагання за титул чемпіона. Але ці бої виявляються не просто розвагою, а способом вирішення суперечностей між двома угрупуваннями найманців.


Випадкові події

Ніщо так не оживляє місто, як таблички випадкових подій, прив'язані до кожного з районів. Це може бути просто сценка яку спостерігають персонажі, або ж повноцінна зачіпка для пригоди. Ця сцена має підкреслювати особливості району, в якому відбувається.


Наприклад: крадіжка в торговому районі, свідками якої стають гравці. Чи допоможуть вони продавцю, кинувшись навздогін? Чи навпаки скористаються ситуацією, щоб самим щось поцупити?


Підсумок

Сьогодні ми розглянули, які складові мають бути присутні в великому місті в настільно-рольових іграх, щоб зробити його живим.


А які техніки використовуєте ви? Пишіть в коментарях!

 

Наступного разу: навчимось писати хороші описи для кімнат в підземеллях (Map Key).

 

Автор статті: Євген Мокеєв


Якщо ви хочете опублікувати власну статтю на сайті, пишіть мені сюди!


Мої матеріали на DMs Guild

321 перегляд0 коментарів

Comments


bottom of page