Вітаю! Сьогодні я хочу розповісти вам про дуже оригінальну гру на рушії ПБТА, що переверне ваші уявлення про детективні ігри в НРІ. Заінтриговані? Тоді читайте далі!
Сетинг
«Public Access» надихається старими інтернет-страшилками, кріпіпастами та міськими легендами. Вона також натхненна аналоговим та found footage піджанрами фільмів жахів, музикою в стилі synthwave та vaporwave, та американською поп-культурою 80-х та 90-х років.
2004 рік, вигадане містечко Діп Лейк, округ Дегоя, штат Нью-Мексико. Місто маленьке, але приваблює туристів влітку завдяки своєму мальовничому озеру. В 90-х тут сталась химерна подія — станція місцевого телебачення «Телеодіссея» просто зникла посеред білого дня. Більшість місцевих жителів про це не памʼятають і впевнені, що причиною була пожежа. Єдине матеріальне свідчення яке залишилось про станцію — фіолетові VHS-касети з записами телешоу. Вони порушують закони фізики: їх можна переглядати тільки вночі і неможливо скопіювати на інший пристрій.
Тут вступають в гру персонажі гравців. Всі вони були дітьми, що проводили вечори вдома на самоті (Latchkey kid) і обожнювали Телеодіссею. Коли вони виросли, то покинули рідне містечко, але таємниця станції не давала їм спокою. Врешті-решт, вони знаходять одне одного на форумі дослідників таємниць, орендують будинок і приїжджають в Діп Лейк щоб добути касети та спробувати розкрити секрет Телеодісеї.
Структура гри
Окрім центральної загадки гри — таємниці Телеодіссеї, персонажі будуть також розслідувати інші, менші таємниці Діп Лейку. Одна така таємниця чудово вкладеться у ваншот.
А от кампанія в Public Access матиме епізодичний формат та виглядатиме наступним чином:
Епізоди. Розгадка менших таємниць, паралельно з якими персонажі потроху здобувають касети Одіссеї.
Фінал. Після накопичення достатньої кількості касет персонажі розгадують основну таємницю гри.
На боці Вартового це виглядає ще цікавіше — є кілька «шарів» основної Таємниці, які розкриваються поступово, збільшують напругу в кампанії та додають нові елементи в гру. Важливо зазначити що кожен шар має свій підготовлений аркуш і вони роблять проведення кампанії дуже зручним для Вартового.
Цікаві особливості
Гра наслідує підхід ПБТА: базовий кидок 2к6+атрибут, результати — провал, успіх з наслідками чи успіх без наслідків, наявність ходів гравців та Вартового, і т.д.
Але гра також додає до рушія власні механіки, і на них ми зупинимось детальніше.
Цикл дня / ночі
Під час дослідження таємниць періодично змінюється пора доби, і це має значний вплив на ігровий процес:
вночі можна дивитися касети
дослідження вночі набагато небезпечніше: майстер може видавати найжорсткіші наслідки і навіть вбивати персонажів, а загрози активно полюють за ними
Забарвлення сцени
Кожен раз, коли Вартовий описує нову локацію, він ставить додаткове питання для гравців, щоб наповнити її деталями та задати загальний настрій.
Ключі
Якщо гравці хочуть збільшити свій ступінь успіху (провал 6- < успіх з наслідками 7-9 < успіх без наслідків 10-11 < надзвичайний успіх12+ ), вони можуть повернути один із своїх Ключів на аркуші персонажа.
Ключі діляться на два типи:
Ключі дитини, що зобов'язують гравця описати короткий флешбек про дитинство персонажа
Ключі спустошення, які поступово змінюють персонажа і наближають його до таємничого Іншого Боку.
Касети
Вночі можна переглядати касети Телеодісеї. Касети містять записи начебто нормальних телешоу, які поступово стають все більш моторошними. Касета складається з трьох частин, кожну з яких описує один із гравців, що спонукає їх докладатися до створення моторошної атмосфери гри. Також в певний момент гравцям відкриється можливість створювати Сигнали з Іншого Боку — додавати в опис подій на касеті елементи реального світу або ж навпаки додавати об'єкти і події з касет в реальний світ — популярний троп з аналогових жахів, який дуже добре вбудований в гру.
Розкриття справи
Коли гравці збирають достатньо підказок, для них стає доступним хід Відповісти на питання. Вони будують теорію, включають в неї якомога більше зібраних підказок і роблять кидок. Чим більше підказок було зібрано, тим більшим буде бонус до кидка.
Результат означатиме наступне:
6-: теорія не вірна, і гравці стикаються з загрозою
7-9: теорія вірна, гравці можуть розв'язати проблему, але це буде складно
10+: теорія вірна, гравці можуть розв'язати проблему без значних ускладнень
12+: як в 10+, і в процесі розв'язання проблеми також з'явиться Великий Чоловік — таємничий персонаж, що пов'язаний з основною таємницею кампанії.
Модулі
Ще один момент який варто відзначити: те, як виглядають в цій грі модулі. Вся Таємниця вміщується на двосторонньому аркуші А4.
Що на ньому? Насправді дуже багато всього і цього вам цілком вистачить для проведення гри. Просто оцініть цей список:
Презентація таємниці
Питання та можливості
Контекст для Вартового
Небезпеки та реакції Вартового
Локації
НІПи
Нагороди
Підказки
Детектив навпаки і чому він працює
Детективні пригоди та їх успішне проведення — дуже стара проблема в НРІ. Детективні модулі важко писати, для того щоб гравці мали високі шанси розкрити справу варто користуватись правилом трьох підказок, і навіть воно не завжди гарантує успіх.
Public Access (та інші ігри на рушії Carved from Brindlewood) підходять до цього радикально: майстер видає гравцям підказки, але він не знає що насправді сталося — гравці самостійно дають на це відповідь в кінці справи. Це гарантує, що гравці завжди розкриють справу і будуть відчувати себе справжніми профі.
Мінусом є те, що це абсолютно новий майндсет для Майстра та гравців, і потребуватиме звикання та зміни деяких звичних установок.
Поради щодо майстрування
Як зробити вашу першу гру в Public Access успішною?
Почніть з ваншоту. Зосередьтесь на одній таємниці Діп Лейку. Дайте гравцям можливість призвичаїтися до механік. За пів години до кінця гри нагадайте їм про таймінг та підштовхніть до відповіді на питання з використанням наявних підказок.
Підказки не можуть самостійно розкрити справу або зробити інші підказки хибними. Це домовленість, яку мають усвідомити всі за столом. Якщо хтось не буде слідувати їй, це гарантовано зіпсує гру. Якщо ж всі розуміють це, гра пройде легко і захопливо.
Будь-яку підказку можна отримати будь-яким шляхом. Цей принцип детально пояснюється в Brindlewood Bay, і я раджу прочитати її розділ Вартового перед грою, якщо у вас є така можливість. Персонажі можуть вести розслідування різними способами: на локації, в архівах, в розмовах з підозрюваними. Ви можете пробігтись по списку підказок, обрати ту яка вам найбільше подобається і переробити її так щоб вона підходила під ситуацію. Наприклад, якщо це напис на стіні на локації, додати його фото в архіви чи згадати в розмові з НІПом.
Кидки обов’язково мають просувати історію вперед. Не можна сказати просто «в тебе не вийшло», обов’язково повинні бути наслідки. Становище погіршується, вас почули, цінний предмет зламався або ви просто нашкодили собі. І результат «так, але» на початку здається дуже важким, якщо раніше ви не мали справу з ПБТА. Треба вигадати ускладнення і це не так легко, як здається на першій погляд. Але з часом проблеми зникнуть і ви як Вартовий вже легко накидуватимете персонажам труднощі.
Коли не можете придумати наслідок, давайте Стан. До попереднього пункту: ця гра має стандартну опцію для наслідків, яка часто вас рятуватиме. Станом може бути будь-що: поранення, роздратування, страх, розчарування. Додатковий бонус: накопичення станів змушує персонажів повертати Ключі, що своєю чергою додає нові яскраві сцени.
Підсумок
Public Access — унікальна гра, що відтворює конкретний жанр і перевертає деякі наші звичні установки щодо НРІ. Її точно варто спробувати провести або зіграти хоча б один раз.
Плюси:
Унікальна інвертована детективна процедура.
Гра дуже компактна і проста в засвоєнні.
Автор наводить детальний план для проведення першої сесії.
Готові аркуші окремих Таємниць та кампанії.
Мінуси:
Розділ Вартового невеликий і деякі необхідні роз'яснення доведеться шукати в інших іграх автора.
Правила створення персонажів заховані в неочевидному місці: плані проведення першої сесії для Вартового в кінці книги.
Public Access зараз проходить стадію розробки подібну до інших ігор The Gauntlet: можна сказати, що зараз йде фаза плейтестів і в майбутньому з неї зроблять книгу з оновленими правилами і додатковим контентом. Тому якщо це ваша перша подібна гра, пропоную почати з Brindlewood Bay, там дуже детально і доступно розписано як в це грати, купа порад для Вартового та взагалі чудова база для подальшої гри. А якщо вже знайомі з Бріндлвудом — сміливо занурюйтесь в Public Access, вона того варта.
Посилання
Доповнення до гри, що містить оновлені правила для плейтесту та додаткові Таємниці.
Автор статті: Євген Мокеєв, з допомогою Андрія Гусарова
Якщо ви хочете опублікувати власну статтю на сайті, пишіть сюди!
Comments