Привіт, з вами майже патентований майстер детективів, і сьогодні я розповім вам трохи про систему яка спеціально заточена щоб водити пригоди, що сфокусовані на розгадуванні загадок і з'ясуванні того що ж насправді відбувається.
GUMSHOE це рушій для настільно рольових ігор створений Робіном Лоусом. Ця система орієнтується в першу чергу на детективні ігри і пропонує доволі унікальний підхід що концентрується не стільки на пошуку зачіпок, скільки на їх інтерпретації і просуванні наративу. На рушії GUMSHOE існує доволі багато ігор з різними сетингами: космоопера, вампірські шпигунські ігри, підліткові розслідування, мандрівки в часі, і куди ж без класичних лавкрафтіанських хтонічних жахів. Остання ж гра яка вийшла під рушієм, Мечі Серпентину, уже орієнтована не тільки на детективну складову, а є урбаністичною sword-and-sorcery грою яка цілком підтримує і бойові зіткнення, і складні політичні інтриги, і дослідження міста, і загалом є гарною пригодницькою грою, про яку я можливо розповім дещо пізніше.
Ключовою ідеєю GUMSHOE є справжня професійність героїв в певних областях. Система базується на навичках що розділені на дослідницькі та загальні, і якщо ваш володіє дослідницькою навичкою, то звичайні дії пов’язані з нею завжди успішні і не потребують жодної перевірки. Володіння персонажа Медициною дасть йому повну інформацію про знайдений труп, а Злам гарантує що з часом він зможе відкрити будь-який замок. Адже куди веде розслідування в якому детективи не знайшли якусь ключову зачіпку? В глухий кут?
Натомість система дозволяє гравцям не турбуватись за те що вони упруться в стіну і концентруватись на розвитку подій і побудові власних теорій. Більше того, за рахунок витрати пунктів дослідницьких навичок гравець отримує особливі переваги, можливість здійснити щось надскладне або надзвичайно малоймовірне. Це дає отримати кожному свій яскравий момент який не залежатиме від випадковості, а покаже вашого персонажа справжнім профі високого класу.
Ігри проведені на GUMSHOE мають забезпечувати високий потік інформації до гравців, не тільки тих що безпосередньо ключові для просування сюжету, а і безлічі інших. Загалом дати знання гравцям здебільшого цікавіше ніж не давати їх, тому що чим більше знають гравці, тим більше варіантів куди і як вони рухатимуться далі що забезпечує різноманітність, нелінійність і практично відчуття пісочниці в грі. А разом з навичками, які дозволяють безпосередньо віддавати наративні права гравцям, аж до вигадування і затвердження фактів минулого, ігри отримують справді високий наративний потенціал.
Як би сильно я не любила цю систему все ж вона потребує специфічного майндсету і від майстра і від гравців. Вам варто спробувати поводити якусь гру базовану на рушії GUMSHOE якщо ви:
плануєте гру засновану на таємницях і містифікаціях
орієнтуєтесь на соціальні енкаунтери
заохочуєте наративні права гравців
відкриті до широкої інтерпретації відносно простих правил
Вам варто спробувати пограти в GUMSHOE якщо ви:
ініціативні і любите будувати плани
цікавитесь більше історією ніж механіками
хочете зіграти справді компетентними персонажами
подолання загрози провалу не є для вас основним інтересом в грі
Comments