Доброго дня гравці та ГМи, мене звати Александр і я вже дуже багато років граю у НРІ. У цій невеличкій статті я хочу дати поради щодо створення анонсів на майбутні, чи вже існуючі ігри. Відразу скажу, що це моя особиста думка і я жодним чином не нав’язую її.
Отож. Що повинен містити анонс ігри в НРІ?
Відомості про систему. Якщо це маловідома система, добре було б дати посилання на її огляд – статтю, або відео. Якщо правила системи у відкритому доступі, можна дати посилання на них.
Відомості про жанр. У що граємо? У палацові інтриги? У гекскравл-пісочницю? У сюжетну пригоду? Хоррор детектив, чи просто детектив? Кіберпансковско-самурайській бойовик? Пояснення по жанрах від мене та Енді Літа.
У якому світі? Є досить відомі світи, по типу «Забутих Королівств». Є самописні світи. Деякі рулбуки пропонують свої світи за замовчуванням і, якщо ви збираєтесь вести свій авторський світ, використовуючи правила такого рулбука, то треба про це написати. ГМи, які водять у власних світах можуть навести референси чи матеріали для натхнення, так незнайомі гравці хоч приблизно зрозуміють з чим мають справу.
Хто такі персонажі гравців? Яка в них ціль? Герої обрані богами? В’язні, що втекли з тюрми? Найманці таємної організації? Намагайтесь описати роль гравців у світі так, щоб за цих персонажів захотіли грати саме ті люди, яких ви шукаєте для гри. Якщо гравці будуть на свій розсуд визначати хто вони, то так і треба писати у анонсі: «на нульовій сесії домовимося яку роль ви граєте у цьому світі».
Домовленості. Опишіть те, що на вашу думку може відлякувати потенційних гравців від вашої гри, та вас від цих гравців. Наприклад, такі явища як: збочення, вбивства тварин, надзвичайна жорстокість, зґвалтування, расизм, та інше. Чи забороняєте ви їх? Звісно все у анонсу описати не вийде, але можна зосередитись на самому критичному, наприклад що ви хочете водити групу із чотирьох хорні бардів дворфів. Так ви з більшою ймовірністью знайдете Своїх гравців.
Хомрули та обмеження. Якщо ви хочете водити підземелля, в яких суцільні бойовки і немає соціалок, треба написати про це. Якщо у вас своя система розрахунку ваги, а ви заявляйте, що водите DnD5, треба написати про це. Також добре написати про ставлення до метагейму, ПВП, до запізнень чи пропусків ігор без попереджень.
Ім’я, час, місце, спосіб гри, кількість гравців, мова та інше. Автор цих слів виходить с точки зору, що ви – доросла людина і не збудете написати ці, базові для анонса, пункті.
Вимоги до гравців. Готовність до важкої системної механіки, готовність до смерті персонажа через помилки й створення нового, готовність до складних боїв, та інші.
Якщо вас ніхто не обмежує у кількості символів, можна описати з чого все почнеться – зав’язку для гри, її назву (якщо ви її придумали), та її ідею. Ідея – це те, що штовхає події гри вперед, те що турбує вас. Простими прикладами ідеї можуть бути: «Всі рішення мають наслідки», «Доки існує портал, що служить демонам дверима у цей світ, людство не може жити спокійно», або «Є вони і є ми. І нам тісно на одній землі».
Ви завжди можете написати купу лору, вірші, або навіть п’єсу та інші матеріали для натхнення у гугл-документі та вставили посилання на нього у анонс. Так можна робити завжди, коли у вас обмеження по символам – давати короткий анонс і писати, що повну інформацію можна знайти за посиланням.
Пам’ятайте, що правильний анонс може долучити до вашої гри саме тих гравців, які потрібні вам та з якими ваша гра буде комфортною.
Приклади жанрів від майстра Енді Літа.
будь-який;
«мечі та чаклунство» (Конан-Варвар);
героїчне фентезі (Забуті королівства = герої намагаються врятувати королівство);
епічне фентезі (класичний Dragonlance = герої намагаються врятувати світ, спілкуються з богами);
міфічна фантастика (Геркулес = герої — це зазвичай боги або напівбоги);
інтрига («Таємниці мадридського двору» = багато політичних і дипломатичних інтриг),
детектив (Шерлок Холмс = розкриття злочинів);
swashbuckling («Три Мушкетери», «Пірати Карибського моря» = пригоди з великою кількістю подорожей, ближче до технологій ренесансу);
війна (щось на кшталт тої ж Гри Престолів чи Володаря кілець, але в основі лише ВІЙНА);
Уся («Шан-Чі та Легенда Десяти Кілець», «Панда Кунг-Фу» = фантастична Азія, багато надприродних бойових поєдинків);
перетин світів («Хроніки Нарнії», «The Magicians»).
І ще трохи від мене:
дарк-фентезі - світ де, зло вже перемогло і гравці обирають між більшим та меншим злом (Глен Кук “Чорний загін”);
вестерн - тут все очевидно, дикий захід, чи містичний дикий захід (приклад - відомий фільм “The Good, the Bad and the Ugly”);
кіберпанк - занепаду людської культури на тлі технологічного прогресу в комп'ютерну епоху, може бути вугільний панк, паровий панк (стімпанк), та інші види;
постапокаліпсис, може бути технічним (Fallout), може бути магічним (Dark Sun).
Приклад більш-менш гарного анонсу
Назва пригоди: Почорніла Земля Майстер: Grighoul Система: Age Of Sigmar: Soulbound Платформа: Foundry + Discord Дата та час: щопонеділка о 20.00 чи 20.30, початок з 26.09 чи 03.10, тривалість кожної гри - 3-4 години. Тип пригоди: сюжетний кампейн на 15+ сесій
Опис: Вже декілька тижнів немає звісток та торгівельних караванів із найбільшого індустріального міста всіх Володінь - Сіроводдя. Вам - Пов'язаним, героям, обраним безпосередньо богами, належить відправитись у Володіння Життя і з'ясувати, чому так сталось, а також допомогти захистити Сіроводдя від будь-яких майбутніх загроз.
Ви як гравці поринете у самий центр подій в атмосфері стімпанку з легкими вайбами кіберпанку та в обгортці епічного фентезі. На вас чекає споконвічний конфлікт цивілізації та природи, детективні арки, мандрівки джунглями та токсичними болотами, участь в епічних баталіях, на які впливатимете ви особисто. І головне - саме вам належить вирішити подальшу долю величезного міста, в якому живуть мільйони мешканців!
Вимоги до гравців: ввічливість та взаємоповага, бажано знання англійської мови на базовому рівні, але не обов'язково. Знання системи чи сетінгу не обов'язкове, майстер завжди прийде вам на допомогу як зі створенням персонажу, так і з розвитком вашого особистого сюжету чи поясненнями тонкощів гри чи всесвіту.
Тут можна прискіпатися тільки до того, що “Age Of Sigmar: Soulbound” не дуже відома система і майстер не додає ніякого огляду на неї, але, з іншого боку майстер каже, що знання системи чи сетінгу не обов'язкове.
Автор статті: Asteniks за участі Andy Lit і Соволя
コメント